środa, 1 lipca 2015

KULTOWE CENTRA HANDLOWE - HARVEY NICHOLS



Punktem inicjującym powstanie dzisiejszej sieci luksusowych domów handlowych Harvey Nichols było otwarcie małego sklepiku z tkaninami w 1831 roku przez Londyńczyka Benjamina Harveya. Jak w przypadku innych wielkich domów towarowych, o których pisaliśmy w naszym cyklu o kultowych centrach handlowych, przestrzeń zajmowana przez małe przedsiębiorstwo stopniowo i konsekwentnie się rozrastała. W 1941 roku do szeregów personelu dołączył James Nichols, który po 4 latach wszedł do zarządu, a po kolejnych trzech ożenił się z siostrzenicą Harveya. Po śmierci założyciela sklepu w 1850 roku została ona przejęta przez żonę Benjamina, Anne, która wraz z Jamesem Nicholsem założyła spółkę Harvey  Nichols & Co.



Budynek na ulicy Knightsbridge 109-125, w którym dziś mieści się główna siedziba firmy, był budowany etapami w latach 1889 -1894. Na przestrzeni dziesięcioleci niejednokrotnie zmieniał dyrektorów i właścicieli, lecz co nieustannie charakterystyczne dla osobowości sklepu, to połączenie luksusu i mody z najwyższej półki z przewrotnością i zadziornością. Wyłania się to z kampanii reklamowych, plakatów, sposobu komunikacji z klientem.

Dlatego też Harvey Nichols częściej trafia do młodszych odbiorców  niż jego największy londyński konkurent –Harrods, co widać także na ich witrynach. W zeszłym roku pisaliśmy o witrynach z okazji powrotu do szkoły (tutaj). Mimo, że dom handlowy liczy już sobie 184 lata, wciąż jest młody duchem, nowoczesny i przyciąga czymś więcej niż jedynie luksusem i blichtrem, choć tego nie można mu oczywiście odmówić.

Harvey Nichols doskonale rozumie, że sklep powinien sprzedawać nie tylko i wyłącznie sam produkt, lecz cały lifestyle i historię zbudowaną dookoła niego. Dlatego wchodzi z klientem w relację, zadaje mu pytania i z sukcesem stara się zaskakiwać. Wprowadzeniom nowych witryn towarzyszą spoty reklamowe (tutaji skorelowane sesje zdjęciowe. Harvey Nichols posiada swój wypracowany, konsekwentny wizerunek rebelianta, nawiązując nieco do punkowej tradycji londyńskich ulic.

Dziś sieć ma swoje siedziby aż w jedenastu miejscach, głównie na Brytyjskich wyspach oraz w Irlandii, w Hong Kongu, w Istanbule, w Ankarze, w Dubaju oraz w Rijad (Arabia Saudyjska).  
 



















  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...