"Porozmawiajmy o witrynach..." to cykl, w którym pokazywać będziemy witryny sklepowe z różnych stron świata - witryny wielkich domów handlowych, luksusowych marek ale i firm z niższych "półek cenowych". Interesuje nas pomysł, estetyka, a przede wszystkim końcowy efekt. Chcemy pokazać jak wielotorowe potrafi być projektowanie witryn sklepowych a także z jak wielu źródeł projektanci czerpią inspiracje.
Lea's, Wietnam. PhamQuangDuc Architecture Interior
W
celu pogłębienia wrażenia głębi tej płytkiej witryny, projektant wykorzystał
multiplikację uproszczonego kształtu manekinów w formie podwieszonych do sufitu
sylwetek z wygiętego grubego drutu.
Odpowiednio ustawione oświetlenie wydobywa z nich cienie odbijające się
w tle, co wraz z pozostałymi kształtami,
tworzy w prosty sposób iluzję ruchu.
Manekiny wyglądają tu jak przechodzące zaludnionym chodnikiem kobiety,
uchwycone na moment w zatrzymanej klatce filmowej.
Anthropologie
Witryny
Anthropologie zasłużenie posiadają własny hashtag na Facebooku, #anthrowindows. Wiosenne okna ich salonów przenosiły widzów bardzo wysoko dzięki kolorowym
balonom wykonanym z płótna, bibuły i papieru. Bajkowe witryny różniły się nieco
w każdym z miast, w których mieszczą się sklepy. W końcu niebo i panorama,
którą można oglądać z balonu, nigdzie nie jest taka sama.
Lanvin
Na
wiosennych wystawach domu mody Lanvin pod tytułem "Anonymous"
manekiny ukrywały się za trzymanymi stosami pudeł z zakupami. Witryny są doskonałym przykładem dobrej kompozycji. Każda z nich jest inna zarówno pod względem dynamiki jak i koloru,
jednocześnie wszystkie stanowią spójną całość, którą wiąże tematyka i
utrzymanie każdej z nich w jednej barwie.
Louis Vuitton / Sophia Coppola, Le Bon Marche
Louis Vuitton / Sophia Coppola, Le Bon Marche
Niezależnie co sądzimy o torebkach LV, ich witryny zawsze są doskonałe. Tym razem salon znajdujący się w Le Bon Marche świętując linię zadedykowaną reżyserce Sophii Coppoli, zaprezentował słynne torebki między innymi na górze czereśni, inne przymocował do unoszących się balonów, a jedną umieścił nawet w pyszczku przeskakującej przez neonowe serca sarenki. Słodko, romantycznie, magicznie.
Dolce & Gabbana
Duet
Domenico Dolce i Stefano Gabbana wytrwale przedstawia światu elementy swojego
sycylijskiego dziedzictwa. Źródło inspiracji wydaje się nie kończyć i ze
świetnym efektem odbija się we wszystkich dziedzinach ich działalności,
począwszy od mody, przez sesje zdjęciowe, na witrynach skończywszy. Z nadzieją
czekamy na takie umiejętności i odwagę ze strony naszych polskich twórców, by ze
smakiem umieścić w oknie wystawowym luksusowego sklepu...
folklorystyczną ceramikę.
thebwd.com
#EP
#EP
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz