wtorek, 18 listopada 2014

Z SERII POROZMAWIAJMY O WITRYNACH...

"Porozmawiajmy o witrynach..." to cykl, w którym pokazywać będziemy witryny sklepowe z różnych stron świata  - witryny wielkich domów handlowych, luksusowych marek ale i firm z niższych "półek cenowych". Interesuje nas pomysł, estetyka, a przede wszystkim końcowy efekt. Chcemy pokazać jak wielotorowe potrafi być projektowanie witryn sklepowych a także z jak wielu źródeł projektanci czerpią inspiracje. 

Lea's, Wietnam. PhamQuangDuc Architecture Interior






W celu pogłębienia wrażenia głębi tej płytkiej witryny, projektant wykorzystał multiplikację uproszczonego kształtu manekinów w formie podwieszonych do sufitu sylwetek z wygiętego grubego drutu.  Odpowiednio ustawione oświetlenie wydobywa z nich cienie odbijające się w tle, co wraz z  pozostałymi kształtami, tworzy w prosty sposób iluzję ruchu.  Manekiny wyglądają tu jak przechodzące zaludnionym chodnikiem kobiety, uchwycone na moment w zatrzymanej klatce filmowej.

Anthropologie


Witryny Anthropologie zasłużenie posiadają własny hashtag na Facebooku, #anthrowindows. Wiosenne okna ich salonów przenosiły widzów bardzo wysoko dzięki kolorowym balonom wykonanym z płótna, bibuły i papieru. Bajkowe witryny różniły się nieco w każdym z miast, w których mieszczą się sklepy. W końcu niebo i panorama, którą można oglądać z balonu, nigdzie nie jest taka sama. 

Lanvin




Na wiosennych wystawach domu mody Lanvin pod tytułem "Anonymous" manekiny ukrywały się za trzymanymi stosami pudeł z zakupami. Witryny są doskonałym przykładem dobrej kompozycji. Każda z nich jest inna zarówno pod względem dynamiki jak i koloru, jednocześnie wszystkie stanowią spójną całość, którą wiąże tematyka i utrzymanie każdej z nich w jednej barwie.

Louis Vuitton / Sophia Coppola, Le Bon Marche







Niezależnie co sądzimy o torebkach LV, ich witryny zawsze są doskonałe. Tym razem salon znajdujący się w Le Bon Marche świętując linię zadedykowaną reżyserce Sophii Coppoli, zaprezentował słynne torebki między innymi na górze czereśni, inne przymocował do unoszących się balonów, a jedną umieścił nawet w pyszczku przeskakującej przez neonowe serca sarenki. Słodko, romantycznie, magicznie. 

Dolce & Gabbana




Duet Domenico Dolce i Stefano Gabbana wytrwale przedstawia światu elementy swojego sycylijskiego dziedzictwa. Źródło inspiracji wydaje się nie kończyć i ze świetnym efektem odbija się we wszystkich dziedzinach ich działalności, począwszy od mody, przez sesje zdjęciowe, na witrynach skończywszy. Z nadzieją czekamy na takie umiejętności i odwagę ze strony naszych polskich twórców, by ze smakiem umieścić w oknie wystawowym luksusowego sklepu... folklorystyczną ceramikę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...